Zpívání bhadžanů v Praze - do září 2019

  • od října 2019 do května 2020 zpívání v Úterý od 19h - 21h.
    Místo konání:  Klub MalýVelký strom,
  • Praha - Dobrovskeho 16, Praha 7,

    zast. tramvaje Letenské naměstí

Sraz:  v 18:50h

Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Sampradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

2019      

19.11. Klub MalýVelký strom

     

3.12.  Klub MalýVelký strom

     

17.12. Klub MalýVelký strom

     

31.12. Klub MalýVelký strom

     

 

     

Info: Aleš (tel. 777050958) a Martin (tel. 725219468)

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

4 těla a 3 světy

Říká se, že světec Tukárám odešel do příbytku Boha Višnua (Vaikuntha) zároveň se svým tělem. To naznačuje, netělesný stav. "Zároveň se svým tělem" značí zatímco byl stále naživu. Jednoduše řečeno I když světec Tukárám byl obdařen tělem, opustil tělesné vědomí, takže se říká, že se stal beztělesný (videi). Tělo není nic než jedno ze 5 schránek, neboli přebalů přes Já.

Je zde 5 přebalů a 4 těla. Těmito těly jsou:

  1. Fyzické, neboli hrubé tělo, jehož hlavním atributem je bdělý stav. Je fyzickému zraku viditelné a obdařeno určitým definovatelným tvarem.

  2. Jemné tělo, které je charakterizováno snovým stavem. Není očima viditelné, přesto funguje podobným způsobem jako hrubé tělo. Je složeno z mysli, intelektu, myšlení, životního dechu neboli energií (prán) a ega neboli ztotožnění se s pocitem "já".

  3. Kauzální tělo je nevědomost sama, a je charakterizováno hlubokým spánkem. Je to bezesný hluboký spánek samotný, který je stavem kauzálního těla. Je to stav zapomnění, kde není "nic" zakoušeno.

  4. Nadkauzální tělo nereprezentuje žádný z možných světů. Existuje jako čtvrtý stav, stav turja. Je to pociťování "já jsem" neboli "já jsem On" (Soham ) stav. Dokud se adept cítí omezen předchozími třemi těly, nazývá se individualitou (džíva), a když tato 3 těla transcenduje, jeho totožnost je přeměněna do Boha (Šiva).


5-ti přebaly jsou:

  1. Hrubé tělo je potravinová schránka (Annamája). Jemné tělo má 3 schránky (přebaly), se kterými se ztotožňuje, což je přebal prány čili životního dechu (Pranamája), přebal mysli (manomája) a přebal intelektu (Buddhamája). Pátý přebal je propojen s kauzálním tělem a je nazýván jako přebal klidu (blaženosti) (Ananmdamája).

  2. Tři světy jsou: 1) nebe, 2) pozemský svět, ve kterém žijeme, někdy nazývaný jako svět smrti, neboť smrt zde je nevyhnutelná a 3) nejhlubší svět. Neboli jedná se o hrubé tělo (charakterizované bdělým stavem), jemné tělo, (charakterizované stavem snění) a kauzální tělo (charakterizované stavem hlubokého spánku). Každý přirozeně vlastní hloubku, která je hlubší než nejhlubší svět. Proto také vhodné využití lidského těla může pomoct přetransformovat obyčejné lidské bytí (Nara) do Pána, Boha (Narajána).



Přeložil Aleš Adámek