Zpívání bhadžanů v Praze - do srpna 2020

  • od srpna 2020 do prosince 2020 zpívání od 18h - 20h.
  • Místo konání: Klub MalýVelký strom - Dobrovskeho 16, Praha 7, zast. tramvaje Letenské naměstí

    Datum akce: Nejbližší zpívání v Praze - Úterý 13.10. 2020 od 18.00 do 20.00 h.

    Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Samradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

  • Sraz:  v 17:55 .h
2020      

13.10. MalýVelký strom, Praha

27.10. MalýVelký strom, Praha

 

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.


obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

4 těla a 3 světy

Říká se, že světec Tukárám odešel do příbytku Boha Višnua (Vaikuntha) zároveň se svým tělem. To naznačuje, netělesný stav. "Zároveň se svým tělem" značí zatímco byl stále naživu. Jednoduše řečeno I když světec Tukárám byl obdařen tělem, opustil tělesné vědomí, takže se říká, že se stal beztělesný (videi). Tělo není nic než jedno ze 5 schránek, neboli přebalů přes Já.

Je zde 5 přebalů a 4 těla. Těmito těly jsou:

  1. Fyzické, neboli hrubé tělo, jehož hlavním atributem je bdělý stav. Je fyzickému zraku viditelné a obdařeno určitým definovatelným tvarem.

  2. Jemné tělo, které je charakterizováno snovým stavem. Není očima viditelné, přesto funguje podobným způsobem jako hrubé tělo. Je složeno z mysli, intelektu, myšlení, životního dechu neboli energií (prán) a ega neboli ztotožnění se s pocitem "já".

  3. Kauzální tělo je nevědomost sama, a je charakterizováno hlubokým spánkem. Je to bezesný hluboký spánek samotný, který je stavem kauzálního těla. Je to stav zapomnění, kde není "nic" zakoušeno.

  4. Nadkauzální tělo nereprezentuje žádný z možných světů. Existuje jako čtvrtý stav, stav turja. Je to pociťování "já jsem" neboli "já jsem On" (Soham ) stav. Dokud se adept cítí omezen předchozími třemi těly, nazývá se individualitou (džíva), a když tato 3 těla transcenduje, jeho totožnost je přeměněna do Boha (Šiva).


5-ti přebaly jsou:

  1. Hrubé tělo je potravinová schránka (Annamája). Jemné tělo má 3 schránky (přebaly), se kterými se ztotožňuje, což je přebal prány čili životního dechu (Pranamája), přebal mysli (manomája) a přebal intelektu (Buddhamája). Pátý přebal je propojen s kauzálním tělem a je nazýván jako přebal klidu (blaženosti) (Ananmdamája).

  2. Tři světy jsou: 1) nebe, 2) pozemský svět, ve kterém žijeme, někdy nazývaný jako svět smrti, neboť smrt zde je nevyhnutelná a 3) nejhlubší svět. Neboli jedná se o hrubé tělo (charakterizované bdělým stavem), jemné tělo, (charakterizované stavem snění) a kauzální tělo (charakterizované stavem hlubokého spánku). Každý přirozeně vlastní hloubku, která je hlubší než nejhlubší svět. Proto také vhodné využití lidského těla může pomoct přetransformovat obyčejné lidské bytí (Nara) do Pána, Boha (Narajána).



Přeložil Aleš Adámek