Zpívání bhadžanů v Praze - do srpna 2020

  • od srpna 2020 do prosince 2020 zpívání od 18h - 20h.
  • Místo konání: Klub MalýVelký strom - Dobrovskeho 16, Praha 7, zast. tramvaje Letenské naměstí

    Datum akce: Nejbližší zpívání v Praze - bude upřesněno od 18.00 do 20.00 h.

    Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Samradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

  • Sraz:  v 17:55 .h
2020      

bude upřesněno -

MalýVelký strom, Praha

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468

Další informace o bhadžanech


Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Jsem nezrozen přeložená z anglického originálu I am Unborn vznikla z poznámek prof. Damodara Lunda během jeho návštěv Šrí Nisargadatta Maharadže v letech 1979–1980. Manželka Kamala Lund (rovněž oddaná Šrí Maharadžovi) svolila, aby je do knižní podoby upravil Vidžaj Deshpande, a to pod podmínkou, že bude kniha na internetu zdarma dostupná.


proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.



Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

18. března 1981 – Zjistěte, zda tu vůbec existuje něco jako individualita (z knihy Před vědomím)

30. 3. 2021 - advaita

Maharadž: Proto pochopte záhadu samu. Kde existuje svět? Existuje v špetce vědomí a vědomí může existovat jen za předpokladu, že je tu potrava. Jakýkoliv život žijete, zaobíráte se pouze určitým konceptem. Zjistěte, zda tu vůbec existuje něco jako individualita. Přemýšlejte o tom. Jestliže je pobavení ze zážitku snadné, pokud vás potěší, nazvete to štěstím. Pokud ne, nazvete to neštěstím. Co bylo příčinou vzniku pocitu, že jste – pocitu přítomnosti? Zamyslete se nad tím.

18. března 1981

Maharadž: Mezi Guruem a Bhaktou není žádná dualita. V Tom, co Je, není a ani nikdy nebyla žádná dualita. Slovo bhakta znamená oddanost, ale ve skutečnosti označuje soudržnost, jediné, jednotu.

Tazatel: Plamen oddanosti osvětluje moji cestu.

Maharadž: Kdo hovoří o plamenu? Když mluvíme, nemluvíme o osobě, ale o dynamickém, projeveném plamenu „já jsem“.

Tazatel: Ten není uhasitelný.

Maharadž: Kdo to říká?

Tazatel: Věřím v to.

Maharadž: Myslíte si, že když je to vaše víra, že je to správně?

Tazatel: Nemám žádný důkaz.

Maharadž: Utíkáte. Kdo hovoří o důkazu? Cokoliv uctíváte a jste tomu oddán, to s pomocí víry získáte. Problém vašeho duchovního nazírání je v tom, že nasloucháte pouze tomu poznání, jež se týká Íšvary, které je užitečné pro entitu. Hromadíte si pouze toto poznání. Totožnost jako člověk, entita, je dočasnou fází vašich emocí či nálad. Žádná osoba si nebude schopna zachovat svou osobnost či totožnost navěky. Tento vůdčí princip není osoba. V současné době už nevysvětluji žádné duchovní téma. Už ani nemluvím. Přesto, proč je stále přítomná přitažlivost, jež vás sem přivádí? S tím se zvětšuje mé břímě. Nemám nic, co bych z této směny získal, kromě tohoto břemene.

Víte, z čeho je tato osobnost složena? Dokud to zcela neprozkoumáte, nedostanete se za ni.

Tazatel: Co s mými touhami a potřebami?

Maharadž: Jste v potřebě svého „Já“. Tazatel: Je zde nějaká zápletka mezi touhami a hrubou hmotou?

Maharadž: Mnoho zápletek. Z jejich vzájemného působení a ze hry pěti elementů je dostupné potravinové tělo. V něm jsou vůně a chuť poznáním „já jsem“. Nyní zjistěte, co je známkou toho, že jste v potravinovém těle.

Tazatel: Pomůže mi v hledání mého „Já“ půst?

Maharadž: Vůbec ne. Toto „jáství“ je vyjádřením potravy. Dejme tomu, že chcete najít sladkost, sladkost je vlastností cukru. Kde je sladkost, pokud odmítnete cukr?

Tazatel: Takže abych získal tuto chuť, musím jít vždy od sebe směrem k potravě?

Maharadž: Můžete získat jídlo zevnitř? Zásoby přichází zvenčí.

Tazatel: Vždy jsem byl veden k tomu, abych věřil, že pocit přítomnosti nezávisí na těle, že je podstatou duchovnosti, a nyní mi říkáte přesný opak!

Maharadž: Proto pochopte záhadu samu. Kde existuje svět? Existuje v špetce vědomí a vědomí může existovat jen za předpokladu, že je tu potrava. Jakýkoliv život žijete, zaobíráte se pouze určitým konceptem. Zjistěte, zda tu vůbec existuje něco jako individualita. Přemýšlejte o tom. Jestliže je pobavení ze zážitku snadné, pokud vás potěší, nazvete to štěstím. Pokud ne, nazvete to neštěstím. Co bylo příčinou vzniku pocitu, že jste – pocitu přítomnosti? Zamyslete se nad tím.

Tazatel: Vše se děje kvůli tomu, že „já jsem“.

Maharadž: Budete schopen ponechat si toto pochopení napořád?

Tazatel: Jen na chvíli, a pak se vrátí opět ztotožnění.

Maharadž: Získat stálé pochopení, že vše se děje kvůli tomu, že „já jsem“, je dlouhá cesta. Jak dlouho zůstanete v Indii?

Tazatel: Zbývá mi už jen pár dní.

Maharadž: Pokud jste ukotven v „já jsem“, není důležité, kde se nacházíte. “Já jsem“ je jako prostor – nepřichází ani neodchází; tak jako když zbouráte zdi budovy, zůstane pouze prostor.

Z knihy Před vědomím
Překlad: Gabriela Adámková