Zpívání bhadžanů v Praze - do srpna 2020

  • od srpna 2020 do prosince 2020 zpívání od 18h - 20h.
  • Místo konání: Klub MalýVelký strom - Dobrovskeho 16, Praha 7, zast. tramvaje Letenské naměstí

    Datum akce: Nejbližší zpívání v Praze - bude upřesněno od 18.00 do 20.00 h.

    Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Samradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

  • Sraz:  v 17:55 .h
2020      

bude upřesněno -

MalýVelký strom, Praha

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468

Další informace o bhadžanech


Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Jsem nezrozen přeložená z anglického originálu I am Unborn vznikla z poznámek prof. Damodara Lunda během jeho návštěv Šrí Nisargadatta Maharadže v letech 1979–1980. Manželka Kamala Lund (rovněž oddaná Šrí Maharadžovi) svolila, aby je do knižní podoby upravil Vidžaj Deshpande, a to pod podmínkou, že bude kniha na internetu zdarma dostupná.


proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.



Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

1. března 1981 – Pozorovatel je také pouze částí této fatamorgány (z knihy Před vědomím)

12. 1. 2021 - advaita

Maharadž: Životní dech po určitém čase tělo opustí a zanechá mrtvou hmotu. Vědomí tělo také opustí a splyne s univerzálním vědomím. To se běžně děje. Za co se v tomto procesu považujete? Toto je pouhé fungování, není zde žádná oddělená entita. Ve skutečnosti je naše pravá totožnost známa každému, o tom není pochyb. Ale protože se ztotožňujeme s tělem, zapomínáme to, co je nám samozřejmě známo.

1. března 1981

Tazatel: Je toto „já jsem“, které mají všichni, totéž, co vědomí?

Maharadž: Co jiného, než toto vědomí a „jáství“, si může nárokovat „já jsem“? Pochopte, že toto „Já“ není na různých úrovních odlišné. Jako Absolutno je to „Já“, jež při projevení potřebuje formu. Totéž Absolutní „Já“ se stává projeveným „Já“ a v projeveném „Já“ je to vědomí, které je zdrojem všeho. V projeveném stavu je to Absolutno s vědomím. Můžete se domnívat, že sami sebe považujete za vědomí, přesto neustále jako entita něco chcete, a to i tehdy, jde-li o duchovní poznání. Tělo je pouhý nástroj, pomocí něhož vědomí projevuje sebe samo. Tělo nemá žádnou oddělenou, samostatnou totožnost. Tělo, které tak milujete, je však časově omezené, a stejně tak je tomu s vědomím, které je na hmotném těle časově závislé. Životní dech je činný element, který udržuje tělo v chodu. Vědomí je pasivní element. Životní dech po určitém čase tělo opustí a zanechá mrtvou hmotu. Vědomí tělo také opustí a splyne s univerzálním vědomím. To se běžně děje. Za co se v tomto procesu považujete? Toto je pouhé fungování, není zde žádná oddělená entita. Ve skutečnosti je naše pravá totožnost známa každému, o tom není pochyb. Ale protože se ztotožňujeme s tělem, zapomínáme to, co je nám samozřejmě známo. Naslouchání toho, co říkám, vám může přinést dočasný pocit klidu a radosti, ale dokud se považujete za oddělenou entitu toužící po duchovní spáse, je to vše zbytečné. Není zde žádná entita, která může mít užitek z naslouchání toho, co se zde říká. Co to je vlastně zrození? Zrození je pouze bdělý stav, spánek a sex. Představte si, že je sex odstraněn, pak zde nebude žádný zájem. Sex nemůže naplnit váš žaludek, nemůže vám zabezpečit potravu, je však nezbytný. Je jednodušší pochopit, že celý projev je ve své podstatě sen, fatamorgána. Vy sice považujete zbytek projevu za fatamorgánu, ale nechcete nechat odejít pozorovatele tohoto projevu. Pozorovatel je také pouze částí této fatamorgány.

Z knihy Před vědomím

Překlad: Gabriela Adámková