Zpívání bhadžanů v Praze - do ledna 2020

  • od ledna 2020 do května 2020 zpívání v Úterý od 19h - 21h.
  • Praha

Sraz:  v 18:00h

Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Sampradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

2020      

9.5. Praha

 

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468, Fero 774130579

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.


obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

137. Samotný pocit „Já jsem“ je podvod – (Nirupany)

8. 10. 2015 - Gabriela

Neukazujeme zde žádnou cestu, ani nepředkládáme žádnou disciplínu. Pokud se vám promluva líbí, můžete ji nazvat následováním cesty. Kdo zná Pravdu? Přivlastňuje si nějaký jednotlivec, že zná Pravdu? Kdo má jakoukoliv sílu, kterou by mohl označit za svou vlastní? Ve skutečnosti to bylo pouze po objevení se vědomí, kdy jste se dověděli, že ´vy jste´. Co jste o sobě věděli před tím, než vás to naučili vaši rodiče? Povězte nám, odkud jste přišli, aniž byste zmínili své rodiče. Dětství značí nevědomost. Stejná nevědomost se ukazuje v mládí a pokročilém věku často jako poznání. Není to tedy nakonec nevědomost, jež se dnes předvádí jakožto poznání?

Nirupana 137

 Čtvrtek, 25. října 1979

Běžní lidé tomuto předmětu neporozumí. Přesto sem chodí a naslouchají. Myslí si, že svět je skutečný a jako důsledek mají pocit, že musejí plnit nějaké povinnosti. Přejí si, aby zkušenost života pokračovala. Pro mne je svět neskutečný a není zde nic, co by mělo být uděláno. Nemám touhu žít déle. Vědomí je malinké, ale projev tak obrovský! Lidské tělo je velmi vzácné a těžko dosažitelné; jen zřídka. Plně toho využijte. Nepáchejte sebevraždu.

Intelekt vytvořený iluzí (májou) je sobecký. V případě Boha neexistuje žádné sobectví. Vědomí, které přišlo bez vyžádání, nemůže být zničeno. Pouze ho pozorujte.

Když někdo mluví o velikosti Světce, řeknu, že je to pravdivé, jelikož nebyl nikdy narozen. Jaký je primární koncept před všemi ostatními koncepty? Je to pocit ´já jsem´. Komu přišel tento koncept? Jelikož To nedokážete označit, udělíte mu jméno – Bůh. Je to obdobné jako udělení jména novorozenci. Tyto otázky a odpovědi jsou hovorem mezi Bohem a májou (určeném) k uvedení do praktického užití. Skutečná pozice zůstává taková, jaká je. Někteří oddaní nabývají ve snech různé vize apod. Kdo jim však rozumí? A prostřednictvím čeho?

Jak může být dočasná zkušenost věčností? Víte, že ´vy jste´, a to je dočasnou zkušeností. Znalec je věčný. Vědomí se stane snesitelné, protože setrvává zaneprázdněné. Je pravda, že svět je viditelným důkazem lásky. Nicméně je také vzplanutím tří druhů neštěstí – těla, mysli a ducha. K čemu je láska? Ne snad k odstranění neštěstí? Pravý význam leží mimo slovní pochopení. Samotný pocit ´já jsem´ je podvod (klam). Jak pak můžete mluvit o egu atd.?

Neukazujeme zde žádnou cestu, ani nepředkládáme žádnou disciplínu. Pokud se vám promluva líbí, můžete ji nazvat následováním cesty. Kdo zná Pravdu? Přivlastňuje si nějaký jednotlivec, že zná Pravdu? Kdo má jakoukoliv sílu, kterou by mohl označit za svou vlastní? Ve skutečnosti to bylo pouze po objevení se vědomí, kdy jste se dověděli, že ´vy jste´. Co jste o sobě věděli před tím, než vás to naučili vaši rodiče? Povězte nám, odkud jste přišli, aniž byste zmínili své rodiče. Dětství značí nevědomost. Stejná nevědomost se ukazuje v mládí a pokročilém věku často jako poznání. Není to tedy nakonec nevědomost, jež se dnes předvádí jakožto poznání?

 

Radžá-Dhi-Rádž Sadgurunáth Šrí Nisargadatta Maharadž Ki Džej

Další nirupany Šrí Nisargadatta Maharadže naleznete v "Textech na pokračování".

Překlad: Gabriela Adámková