Zpívání bhadžanů v Praze - do ledna 2020

  • od ledna 2020 do května 2020 zpívání v Úterý od 19h - 21h.
  • Praha

Sraz:  v 18:00h

Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Sampradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

2020      

9.5. Praha

 

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468, Fero 774130579

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.


obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

132. K pravému naslouchání nedochází prostřednictvím uší, ale skrze vědomí – (Nirupany)

3. 9. 2015 - Gabriela

nirupana_16.jpgJakmile začne kvalita sattva (životní síla) upadat a intelekt slábnout, bude se vytrácet paměť. Proto si člověk ve stáří věci nepamatuje. Dokud nerealizujeme, kdo jsme, všechna překrytí budou muset být akceptována. Co se ale stane, když realizujeme, že nejsme ani sattvou, ani její kvalitou vědění. Tělo je nahromaděním výtažku potravy. Kvalita, která je přítomna v potravinovém výtažku, říká: „Já jsem tělo. Jsem muž nebo žena.“ Tak jako je v kytce přítomna vůně, tělo má vědomí, které je nazýváno sattvou. Zdrojem této kvality je potrava. Bez potravy tu není ani prána. Můžete uchopit pránu a vědomí? Nirvána značí to, kde na konci nic nezbývá. Některé vaše činnosti mohou zanechat na prostor dojem, ale nikoli na Toho, kdo je nirgunou (bez kvalit). Pocit ´já jsem´ již zde není. Guna má zrození či vyvstání, dobu setrvání a zánik neboli rozpuštění. Ten, kdo toto ví, zůstává v tichosti.

Nirupana 132

 Čtvrtek, 27. září 1979

Jakmile začne kvalita sattva (životní síla) upadat a intelekt slábnout, bude se vytrácet paměť. Proto si člověk ve stáří věci nepamatuje. Dokud nerealizujeme, kdo jsme, všechna překrytí budou muset být akceptována. Co se ale stane, když realizujeme, že nejsme ani sattvou, ani její kvalitou vědění. Tělo je nahromaděním výtažku potravy. Kvalita, která je přítomna v potravinovém výtažku, říká: „Já jsem tělo. Jsem muž nebo žena.“ Tak jako je v kytce přítomna vůně, tělo má vědomí, které je nazýváno sattvou. Zdrojem této kvality je potrava. Bez potravy tu není ani prána. Můžete uchopit pránu a vědomí? Nirvána značí to, kde na konci nic nezbývá. Některé vaše činnosti mohou zanechat na prostor dojem, ale nikoli na Toho, kdo je nirgunou (bez kvalit). Pocit ´já jsem´ již zde není. Guna má zrození či vyvstání, dobu setrvání a zánik neboli rozpuštění. Ten, kdo toto ví, zůstává v tichosti.

V nirvikalpa samádhí – bez jakýchkoliv mentálních konstrukcí (konceptů) – vědomí mizí. Jde o samádhí, ve kterém není přítomna fyzická nebo mentální bolest. Guny jsou stranou.

Není-li zde podpora těla, kdo může vědět (uvědomovat si)? Pak jsou Tomu udělována jména jako Brahma, Višnu atd. To je vědomí. Tělo není naše pravá přirozenost. V naší pravé přirozenosti není ani stopa po nějaké vlastnosti. Nemá žádný koncept. Ten, kdo realizuje svou pravou přirozenost, stává se podobný Bohu. Ten, kdo zná Já, je Džňánin. On je Guru. Ti, kdo si libují v rituálech, nemají poznání o přirozenosti Já. Realizovat pravou přirozenost a žít jakožto Já se nazývá náboženstvím Já. Naše vědomí je zde spontánně. To, co je poznáno, je skrze mysl. Vědomí existuje před myslí. Ten, kdo žije dle přirozenosti Já, netrpí sevřením zrození a smrti. Nemá žádný osobní zájem, jelikož nemá žádnou formu. Dokud je zde tělesné vědomí, přirozeně vyvstává touha. O cokoliv je nutné pečovat, není ve své přirozenosti Džňáninem.

K pravému naslouchání nedochází prostřednictvím uší, ale skrze vědomí. Když tu není tělo, nelze zmínit vědomí. Tvrdit: „Nyní umírám.“ nebo „Odcházím.“, je iluzorní koncept. Dokonce i koncept „Bude zde realizace Já“ je chybný. Jestliže se vydáte setkat se s Já, oddělí se. Ono se s vámi setká bez vašeho snažení setkat se s Ním.

Držení se Guruových slov představuje velkou službu Guruovi. Za tímto účelem musíte věnovat plnou pozornost své pravé přirozenosti po celý čas.

 

Radžá-Dhi-Rádž Sadgurunáth Šrí Nisargadatta Maharadž Ki Džej

Další nirupany Šrí Nisargadatta Maharadže naleznete v "Textech na pokračování".

Překlad: Gabriela Adámková