Zpívání bhadžanů v Praze - do září 2019

  • od října 2019 do května 2020 zpívání v Úterý od 19h - 21h.
    Místo konání:  Klub MalýVelký strom,
  • Praha - Dobrovskeho 16, Praha 7,

    zast. tramvaje Letenské naměstí

Sraz:  v 18:50h

Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Sampradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

2019      

19.11. Klub MalýVelký strom

     

3.12.  Klub MalýVelký strom

     

17.12. Klub MalýVelký strom

     

31.12. Klub MalýVelký strom

     

 

     

Info: Aleš (tel. 777050958) a Martin (tel. 725219468)

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

17. Skutečné zřeknutí se a bezžádostivost (z knihy Vše je iluze)

26. 8. 2014 - Aleš

SiddhaMěli byste opustit rodinu, či nikoliv? I když vykonáváte své každodenní činnosti, celkový úhrn vašeho života je stejný. K čemu je nošení věnců a mazání santalové pasty na čelo při provádění duchovních obřadů, když nejste v hloubi duše Skutečností (pravé Já)? Mělo by zde být vnitřní přesvědčení, že svět je iluze. Jaký smysl má stát se sanjásinem (mnich, který se všeho zřekl), pokud nejste schopni dospět k tomuto přesvědčení? Fungujete-li v iluzorním světě s odpoutaností, přičemž si plně uvědomujete, že je celý falešný, pak co je na tom špatného? Tento způsob života je skutečně nejbáječnější. Můžete být kdykoliv na jakémkoliv místě, a stále budete světem neposkvrněni. Myslíte, že platí, že jste světcem jen v odloučení někde o samotě v místnosti, nebo v lese? A pokud vyjdete ven, světec nejste? Ne, takto to neplatí. Musíte být odloučeni vnitřně. I pro ty, kdo jsou připraveni takto žít, není vyloučené, že upadnou do klamu. Vůči pěti elementům byste měli být co nejvíc na pozoru a chovat se k nim ohleduplně, neboť jinak vás chytí do pasti. Nemyslete si, že tyto elementy jsou laskavé a neškodné. Vytvoří sice ve vaší mysli dojem vlídnosti, ale.............

|| rádžádhirádž Sadgurunáth Šrí Siddharaméšvar Mahárádž kí džaj ||

17. Skutečné zřeknutí se  a bezžádostivost

Měli byste opustit rodinu, či nikoliv? I když vykonáváte své každodenní činnosti, celkový úhrn vašeho života je stejný. K čemu je nošení věnců a mazání santalové pasty na čelo při provádění duchovních obřadů, když nejste v hloubi duše Skutečností (pravé Já)? Mělo by zde být vnitřní přesvědčení, že svět je iluze. Jaký smysl má stát se sanjásinem (mnich, který se všeho zřekl), pokud nejste schopni dospět k tomuto přesvědčení? Fungujete-li v iluzorním světě s odpoutaností, přičemž si plně uvědomujete, že je celý falešný, pak co je na tom špatného? Tento způsob života je skutečně nejbáječnější. Můžete být kdykoliv na jakémkoliv místě, a stále budete světem neposkvrněni. Myslíte, že platí, že jste světcem jen v odloučení někde o samotě v místnosti, nebo v lese? A pokud vyjdete ven, světec nejste? Ne, takto to neplatí. Musíte být odloučeni vnitřně.

I pro ty, kdo jsou připraveni takto žít, není vyloučené, že upadnou do klamu. Vůči pěti elementům byste měli být co nejvíc na pozoru a chovat se k nim ohleduplně, neboť jinak vás chytí do pasti. Nemyslete si, že tyto elementy jsou laskavé a neškodné. Vytvoří sice ve vaší mysli dojem vlídnosti, ale vy se nenechte jejich zastírací maskou zmást. Nemějte k nim proto důvěru. Nezapomeňte, že pouze předstírají, že jsou poddajné. I když pole, zaplněné pěti elementy, a scenérie, kterou skýtají, mohou být půvabné, vy byste tomu však věřit neměli, neboť tyto scény jsou klamné. Vždy si pamatujte, že jsou jako přízraky v mnoha různých přestrojeních. I když na sobě mohou mít jakýkoliv převlek, přízraky jsou stejně. Vy však nejste nějaký přízrak.Iluze se vždy snaží donutit vás zapomenout na vaší pravou přirozenost a volí k tomu různé triky. Musíte být stále na pozoru. Můžete žít pohodlným životem, ale uvnitř byste měli být od všeho odpoutáni. V mysli, řeči a činech byste měli zůstat ve stavu bezžádostivosti. Musíte žít v Brahman, jako Brahman. Jednou někdo řekl světci, který realizoval Brahman: „Pane, jednou jsem vás již viděl.“ Světec odvětil: „Nemohl jste mne vidět. Nejsem tím, kým se vám zdám být, jsem zcela odlišný.“ I kdybyste opustili světský život a odešli do ústraní, co tím získáte? Není zapotřebí, abyste to dělali. Měli byste prostě jen změnit svůj postoj. Neztrácejte uvědomění, že jste Brahman. Když druhým pícháme do těla očkovací látku, nepřemýšlíme nad tím, zda je pacient malý či velký, prostě je třeba dát všem vakcínu. To, jak se daná osoba zdá vypadat, nehraje žádnou roli. V hlubokém spánku jsou si král a žebrák rovni. Tomu se říká rovnocennost. Žít ve světě je strastiplné. Dospějte k pochopení, že svět je iluze, a pak zakusíte, že tu je radost a spokojenost, dokonce i v tomto zdánlivém světě.

Vždy jste byli a jste „Nejvyšší radost“. Ten, kdo ukrývá v mysli touhy, není nic než nádeník v roli poddaného. Ten, kdo žádnou touhu nemá, je vlastník (pán). Dokud touhou neopovrhnete, nestanete se bezžádostiví. Světec Šuka odešel do lesa jen za tím účelem, aby získal bezžádostivost, zatímco král Džanaka dosáhl toho samého i v době, kdy vládl celému království. Pokud chcete opravdu studovat a praktikovat duchovní způsob života, troufám si říci, že to může být prováděno kdekoliv. Existuje tu snadná cesta. Není důležité, kde jste, ať už v domě nebo v lese, všude můžete vést duchovní život. Není zapotřebí někam utíkat. Světec Pralhad dokázal být ve stavu Brahman, i když byl neustále vyrušován. Pokud tvrdíte, že v období, kdy žijete rodinným životem, nemůžete provádět duchovní praxi (sádhanu), pak vlastně o skutečnou duchovní praxi ani zájem nemáte, to berte za samozřejmost. Ten, kdo chce žít opravdu duchovně, to bude skutečně naplňovat v plné míře, ať už je kdekoliv.

Večer, 25. 11. 1934

další kapitoly z knihy ´Vše je iluze´ jsou v "Textech na pokračování"

překlad Aleš Adámek