Zpívání bhadžanů v Praze - do srpna 2020

  • od srpna 2020 do prosince 2020 zpívání od 18h - 20h.
  • Místo konání: Klub MalýVelký strom - Dobrovskeho 16, Praha 7, zast. tramvaje Letenské naměstí

    Datum akce: Nejbližší zpívání v Praze - bude upřesněno od 18.00 do 20.00 h.

    Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Samradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

  • Sraz:  v 17:55 .h
2020      

bude upřesněno -

MalýVelký strom, Praha

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468

Další informace o bhadžanech


Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Jsem nezrozen přeložená z anglického originálu I am Unborn vznikla z poznámek prof. Damodara Lunda během jeho návštěv Šrí Nisargadatta Maharadže v letech 1979–1980. Manželka Kamala Lund (rovněž oddaná Šrí Maharadžovi) svolila, aby je do knižní podoby upravil Vidžaj Deshpande, a to pod podmínkou, že bude kniha na internetu zdarma dostupná.


proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.



Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

30. Já není nikdy ovlivněno tělem (z knihy Amrut laja 2)

19. 2. 2021 - advaita

Siddharaméšvar Maharadž: Vše, co se zdá existovat v tomto vesmíru, je založeno pouze na konceptech a je proto neskutečné. Z toho důvodu byste se měli vzdát všech konceptů. Měli byste je odmítnout jako neskutečné. Ten, kdo má intenzivní víru ve svého Mistra, je požehnán Mistrovou milostí, která je ve formě pravého pochopení. Mistrova milost závisí na intenzitě víry, kterou k Němu máte. Láska k Mistrovi nám pomáhá překonat zanícenou připoutanost k tužbám. Věrnost ´Nejzazší Pravdě´ vás dovede k Seberealizaci, kdežto oddanost k tužbám vede člověka pouze ke vzniku dalších tužeb. Já je přítomné všude, dokonce se nachází i v tužbách. Ty však oslepily Já natolik, že žije v přesvědčení, že ´je muž, žena, atd.´

30. Já není nikdy ovlivněno tělem

Člověk cestující vlakem může urazit značně velkou vzdálenost, přesto sám neujde žádnou cestu. Vlak ujede tuto vzdálenost, přesto cestující na konci cesty tvrdí, že urazil tuto cestu. Stejně tak individuální vědomí (džíva) říká, že udělal vše, bez toho, aby udělal jednu jedinou věc.

Nemůžete uštědřit ránu ohni, přesto jakmile se smíchá s železem, musí si vytrpět opakované rány kovářova kladiva. Podobně když se Já spojí s tělem, je sužováno žalem a utrpením. Železo získává značný prospěch ve spojení s ohněm. Bez pomoci ohně mu nemůže být dodán požadovaný tvar. Avšak oheň samotný zůstává nedotčen. Stejně tak tělo může být úspěšně využito ve spojení s Já, ale činy těla se Ho nedotknou.

Když voda začne bublat, odraz slunce se na hladině zčeřené vody začne hýbat. Zdá se, jako by se slunce pohybovalo a jakoby způsobilo, že se voda víří. Podobně Já se jeví být neklidné kvůli konceptům. Vše, co se zdá existovat v tomto vesmíru, je založeno pouze na konceptech a je proto neskutečné. Z toho důvodu byste se měli vzdát všech konceptů. Měli byste je odmítnout jako neskutečné. 

Ten, kdo má intenzivní víru ve svého Mistra, je požehnán Mistrovou milostí, která je ve formě pravého pochopení. Mistrova milost závisí na intenzitě víry, kterou k Němu máte. Láska k Mistrovi nám pomáhá překonat zanícenou připoutanost k tužbám. Věrnost ´Nejzazší Pravdě´ vás dovede k Seberealizaci, kdežto oddanost k tužbám vede člověka pouze ke vzniku dalších tužeb. Já je přítomné všude, dokonce se nachází i v tužbách. Ty však oslepily Já natolik, že žije v přesvědčení, že ´je muž, žena, atd.´

Mistr odnaučí své žáky po čemkoliv toužit a odhalí jim jejich ´skutečnou přirozenost´. Abyste se zbavili  náklonnosti k tužbám, nestačí pouze prohlašovat, že tužby jsou neskutečné, ale je třeba převést pochopení přímo do praxe. Postoj individuálního vědomí o ničem nevypovídá, neboť ho má jak otrok, tak Mistr. Můžete třeba tvrdit, že touhy jsou neskutečné a že svět je neskutečný, přesto jste tento postoj nevnesli do praxe.

Ten, kdo má intenzivní víru ve svého Mistra, a kdo zcela následuje Mistrovo učení, se zcela zbaví totožnosti se jménem a formou. Takový adept se stane Nejzazší Pravdou a jakmile Ji získá, odmítne dokonce i příslušnost ke své rodině a jejímu vlastnictví.

23.6. 1933

Z knihy Amrut laja 2

Překlad: Aleš Adámek