Zpívání bhadžanů v Praze - do srpna 2020

  • od srpna 2020 do prosince 2020 zpívání od 18h - 20h.
  • Místo konání: Klub MalýVelký strom - Dobrovskeho 16, Praha 7, zast. tramvaje Letenské naměstí

    Datum akce: Nejbližší zpívání v Praze - bude upřesněno od 18.00 do 20.00 h.

    Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Samradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

  • Sraz:  v 17:55 .h
2020      

bude upřesněno -

MalýVelký strom, Praha

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468

Další informace o bhadžanech


Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Jsem nezrozen přeložená z anglického originálu I am Unborn vznikla z poznámek prof. Damodara Lunda během jeho návštěv Šrí Nisargadatta Maharadže v letech 1979–1980. Manželka Kamala Lund (rovněž oddaná Šrí Maharadžovi) svolila, aby je do knižní podoby upravil Vidžaj Deshpande, a to pod podmínkou, že bude kniha na internetu zdarma dostupná.


proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.



Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

31. prosince 1980 – Vědomí neprochází žádným vývojem

8. 9. 2020 - advaita

maharaj_nirupana_17.jpgMaharadž: Upevněte své přesvědčení, že jste bezforemné vědomí. Rozviňte své pevné přesvědčení, že jste celým projevem, univerzálním vědomím. Není tu nikdo, kdo může mít poznání Pravdy, Věčnosti. Je to váš věčný skutečný stav, ale není to stav poznatelný – nemůžete To poznat. Takzvané poznání je neomezené a hojné ve stavu atributů, „já jsem“. V tomto těle je vědomí „já jsem“. Když tělo umře, poznání „já jsem“ zde pouze odezní, a to, co zůstává, je Absolutno.

31. prosince 1980

Tazatel: Když se sjednotíte s vědomím všech, je zde emoční břemeno, protože cítíte jejich utrpení a vůbec všechno. Je toto správný stav, ve kterém je třeba přebývat?

Maharadž: Je jedním z přípravných stavů, ale je vznešený. Zůstává v něm pořád oddělenost, ale postupně dozraje do dokonalé jednoty.

Tazatel: Necítím už žádnou touhu, abych se ve světě o cokoliv snažila.

Maharadž: Na tom není nic špatného. Váš hlad a žízeň po klidu či radosti jsou absolutně uspokojeny, a tudíž jste se přestala hnát za věcmi.

Tazatel: Zůstává tu pořád nějaká individualita, která by pokračovala v plnění svých povinností?

Maharadž: Tato individualita už ale nevytváří žádný druh nespokojenosti či strachu. Děje se to tak, že už zde není přítomna vůbec žádná paměť individuálního „já“, pokračuje to na základě své vlastní energie. Je tu paměť, že to je úplný projev, ale žádná paměť individuálního konání.

Tazatel: Cítím, že jsem sjednocena s vědomím, ale kolísá to.

Maharadž: Nejste ještě stabilizována ve vědomí; získáváte jen letmé záblesky. Být sjednocena s vědomím znamená dostat se za stavy bdění a spaní. Znáte oblohu, znáte prostor, ale můžete se s prostorem sjednotit? Ještě ne, není to možné. Když se sjednotíte s vědomím, sjednotíte se s prostorem.

Tazatel: Je něco, co bych mohla udělat, aby mi to pomohlo duchovně pokročit?

Maharadž: Vědomí neprochází žádným vývojem. Dokonce ani prostor nepodléhá vývoji, a to mu v pořadí přísluší číslo tři. Číslo jedna je Absolutno, číslo dva vědomí a číslo tři prostor. Kde nebylo poznání „já jsem“, tomu náleží číslo jedna; později je tu pocit „já jsem“, což představuje číslo dva, poté je zde prostor, kterému náleží číslo tři. Když projdete zkouškou z Upanišád, dá vám to poznání „Já“?

Tazatel: Ne. Ačkoliv něco asi způsobí.

Maharadž: V mém případě je vše spontánní – to je moje dharma. Kdyby za mnou přišli nějací učení lidé a řekli mi, že jsem hloupý, řeknu jim: „Tato hloupost je mým bohatstvím, mou svobodou. Toto vědění, které mě zahalilo, to samo je hloupostí.“ Vy jste velice jemná žena. Kdyby za vámi někdo přišel a začal vás, v domnění, že jste muž, urážet, nazlobila byste se kvůli jeho nesprávnému pochopení. Ztotožňovat se s čímkoliv, „já jsem jako toto“, je urážkou vaší přirozenosti.

Tazatel: Jak se zbavit totožnosti s tělem?

Maharadž: Upevněte své přesvědčení, že jste bezforemné vědomí. Rozviňte své pevné přesvědčení, že jste celým projevem, univerzálním vědomím. Není tu nikdo, kdo může mít poznání Pravdy, Věčnosti. Je to váš věčný skutečný stav, ale není to stav poznatelný – nemůžete To poznat. Takzvané poznání je neomezené a hojné ve stavu atributů, „já jsem“. V tomto těle je vědomí „já jsem“. Když tělo umře, poznání „já jsem“ zde pouze odezní, a to, co zůstává, je Absolutno.

Z knihy Před vědomím

Překlad: Gabriela Adámková