Zpívání bhadžanů v Praze - do srpna 2020

  • od srpna 2020 do prosince 2020 zpívání od 18h - 20h.
  • Místo konání: Klub MalýVelký strom - Dobrovskeho 16, Praha 7, zast. tramvaje Letenské naměstí

    Datum akce: Nejbližší zpívání v Praze - Úterý 13.10. 2020 od 18.00 do 20.00 h.

    Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Samradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

  • Sraz:  v 17:55 .h
2020      

13.10. MalýVelký strom, Praha

27.10. MalýVelký strom, Praha

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468

Další informace o bhadžanech


Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Jsem nezrozen přeložená z anglického originálu I am Unborn vznikla z poznámek prof. Damodara Lunda během jeho návštěv Šrí Nisargadatta Maharadže v letech 1979–1980. Manželka Kamala Lund (rovněž oddaná Šrí Maharadžovi) svolila, aby je do knižní podoby upravil Vidžaj Deshpande, a to pod podmínkou, že bude kniha na internetu zdarma dostupná.


proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.



Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

3. Tři druhy iluze: vidjamája, avidjamája a múlamája (z knihy Amrut laja 2)

14. 8. 2020 - advaita

siddha_datta_gold.jpgSiddharaméšvar Maharadž: Ten, kdo je nezaujatý, odloučený od iluze, a tudíž iluzí nepostižený a neznečistěný, je vskutku mocný. Ten, kdo se zřekl iluze, se již dávno předtím vzdal také tužeb. Je zbaven jak utrpení, tak radostí. Uctívatel je ten, kdo slouží a oslavuje světce. Ten, kdo se cítí být poctěn možností sloužit světci a dosahuje pocitu naprostého uspokojení během této služby, je vskutku uctivý oddaný. Měli byste být odloučeni od iluze, vystřízlivěni (zbaveni iluze), a měli byste pochopit Brahman prostřednictvím rozlišování. Nezaujatost je opravdu ´Skutečnou esencí´.

3. Tři druhy iluze: vidjamája, avidjamája a múlamája

Smrtelník (džíva) je pronásledován iluzí (májou). Je štvancem pochyb (vikalpa). Je to iluze, která ho klame. Obyčejná lidská bytost si není vědoma své skutečné přirozenosti a žije v domnění, že je individualitou. Žije tedy život smrtelníka. Vůbec netuší, že je vlastně nesmrtelná (Šiva). Představa, že je individualitou (smrtelníkem), je právě tím klamem. Tato falešná představa, neboli mája, je dvojího typu. Klam, který náleží světskému, pomíjivému světu, se nazývá ´avidjamája´, a klam za jevem světa, jenž je soustředěn na ´nejzazší Pravdu”, se nazývá ´vidjamája´. Obojí, jak ´vidjamája´, tak ´avidjamája´, pocházejí z prapůvodní iluze, neboli ´múlamáji´, což je v podstatě vědomí. Naše skutečné Já je před vědomím (a tudíž ho transcenduje). My jsme Brahman.

Například když mluvíme o Já, pak pokud je přirovnáme k pozemskému světu, tak je to jako přirovnání řeky k oceánu. Vědomí je jako řeka, neboli ´Nádi´. Nádi je slovo, které v jazyce Marathi označuje řeku. Nádi je složené ze dvou slov ´na´ a ´adhi´. ´Na´ značí ne a ´adhi´ značí před. Proto v tomto případě vědomí, jak slovo ´nádi´ napovídá, není před Já. Naopak Já je před vědomím. Obojí, jak ´avidjamája´, tak ´vidjamája´, utvářejí oceán světské existence. Tento oceán přišel na svět po zjevení vědomí.

Ten, kdo je nezaujatý, odloučený od iluze, a tudíž iluzí nepostižený a neznečistěný, je vskutku mocný. Ten, kdo se zřekl iluze, se již dávno předtím vzdal také tužeb. Je zbaven jak utrpení, tak radostí. Uctívatel je ten, kdo slouží a oslavuje světce. Ten, kdo se cítí být poctěn možností sloužit světci a dosahuje pocitu naprostého uspokojení během této služby, je vskutku uctivý oddaný. Měli byste být odloučeni od iluze, vystřízlivěni (zbaveni iluze), a měli byste pochopit Brahman prostřednictvím rozlišování. Nezaujatost je opravdu ´Skutečnou esencí´.♦

26. 1. 1933

Z knihy Amrut lája

Překlad: Aleš Adámek