Zpívání bhadžanů v Praze - do ledna 2020

  • od ledna 2020 do května 2020 zpívání v Úterý od 19h - 21h.
  • Praha

Sraz:  v 18:00h

Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Sampradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

2020      

9.5. Praha

 

     

Info: Aleš 777050958 a Martin 725219468, Fero 774130579

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

proste_budte_n.jpgKniha Prostě buďte! se skládá ze tří částí (Sebepoznání a Seberealizace; Zápisky Jean Dunn; Vědomí a Absolutno) a každá předkládá učení Šrí Nisargadatta Maharadže, které nám zprostředkovala Jeho oddaná žačka Jean Dunn. Maharadže navštívila po letech meditací strávených v Ramanášramu a účastnila se Jeho každodenních promluv až do roku 1981, kdy Maharadž opustil tělo. Vztah Jean Dunn s Maharadžem je dokonalým příkladem opravdového vztahu Gurua a žáka, který se zakládá na naprosté víře ve slova Sadgurua a touze po Pravdě. Třetí část této knihy obsahuje vrcholné promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže, které Jean Dunn s Maharadžovym požehnáním přepsala z magnetofonových pásků a vydala knižně.
Tištěný titul je možné si objednat na e-mailech: gabinastefanikov@yahoo.com (Gabriela Adámková), alesadamek@centrum.cz (Aleš Adámek). Cena 240 Kč + poštovné.


obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

7. listopadu 1980 – Jste tím, co hledáte (z knihy Před vědomím)

26. 5. 2020 - advaita

maharaj_nirupana4.jpgMaharadž: Dokud je zde tělo, jste tímto vědomím, ale jakmile tělo i vědomí odejdou, jste tím původním stavem, na který se toto vše navršilo jako dočasný stav. Váš přirozený stav je neměnný a věčný. Nesnáze přicházejí, protože všichni pátráte po Tom, zapomínajíce, že To je tím, co jste. Vy, jako subjekt se hledáte jako objekt. Jste tím, co hledáte. Ve chvíli, kdy je tu nějaký postoj, je tu strach. Každý, kdo zaujal postoj hledajícího, bude nucen následovat tradiční praktiky a všechna omezení hledajícího. Jaký smysl má toto vše, co vám říkám? Je to přímý útok na totožnost s tělem a myslí. Dokud tu je toto ztotožnění, bude můj přímý útok pokračovat.

7. listopadu 1980


Tazatel
: Vědomí je časově omezené, a tudíž cokoliv jsem, je také časově omezené. Není zde ale něco, co je věčné?

Maharadž: Dokud je zde tělo, jste tímto vědomím, ale jakmile tělo i vědomí odejdou, jste tím původním stavem, na který se toto vše navršilo jako dočasný stav. Váš přirozený stav je neměnný a věčný. Nesnáze přicházejí, protože všichni pátráte po Tom, zapomínajíce, že To je tím, co jste. Vy, jako subjekt se hledáte jako objekt. Jste tím, co hledáte. Ve chvíli, kdy je tu nějaký postoj, je tu strach. Každý, kdo zaujal postoj hledajícího, bude nucen následovat tradiční praktiky a všechna omezení hledajícího. Jaký smysl má toto vše, co vám říkám? Je to přímý útok na totožnost s tělem a myslí. Dokud tu je toto ztotožnění, bude můj přímý útok pokračovat. Jakmile dojde ke ztrátě totožnosti s tělem, Brahman přijde se sepjatýma rukama k vašim chodidlům.

Tazatel: Nastane toto oddtotožnění náhle, nebo postupně?

Maharadž: Záleží, jak se na to podíváte. Pokud na to čekáte, bude to postupné; když je udělán poslední krok, je to náhlé. Když k tomu dojde, pochopíte totožnost neprojevu a projevu; jsou jedním, není tu žádný rozdíl. Pravé poznání přijde jedině tehdy, když jsou zanechány všechny možné koncepty, a může přijít pouze zevnitř. Parabrahman nemá začátek ani konec, je věčné, zatímco toto vědomí je časem omezeno – má začátek i konec. Tak, jako se ráno probudíte a uvědomíte si, že jste, podobně se odehrálo toto. Probudil jsem se proto, že jsem, kdybych nebyl, jak bych se mohl probudit? Parabrahman přijde na to, že Ono je, a vědomí je tím nástrojem, díky němuž Parabrahman ví, že je. Parabrahman je váš věčný stav, nemůžete si ho zapamatovat, protože jste na něj nezapomněli. Je vaší každodenní zkušeností, víte to. Je tu vědomí, otázka „já“ je vyloučena; Ono je. Životní síla je v semínku v latentním stavu. Pochopte tuto životní sílu a nepodmiňujte ji jakoukoliv formou. Tento pocit bytí není něčím, co lze chytit do hrsti, je projevený – jako prostor, je všude kolem. Celá tato hluboká promluva není ničím jiným, než mentální zábavou. Jakmile se dostanete dál do duchovní sféry, uvědomíte si, že „já jsem“ je tím skutečným Bohem nebo duší nekonečného počtu vesmírů, ale toto „já jsem“ je stejně tak zábavou. Všechny moje promluvy jsou konceptuální zábava.

 Z knihy Před vědomím

Překlad: Gabriela Adámková