Zpívání bhadžanů v Praze - do září 2019

  • od října 2019 do května 2020 zpívání v Úterý od 19h - 21h.
    Místo konání:  Klub MalýVelký strom,
  • Praha - Dobrovskeho 16, Praha 7,

    zast. tramvaje Letenské naměstí

Sraz:  v 18:50h

Program: Zpívání bhadžanů tradice Navnath Sampradája, meditace a čtení textů těchto mistrů, diskuse.

2019      

19.11. Klub MalýVelký strom

     

3.12.  Klub MalýVelký strom

     

17.12. Klub MalýVelký strom

     

31.12. Klub MalýVelký strom

     

 

     

Info: Aleš (tel. 777050958) a Martin (tel. 725219468)

Další informace o bhadžanech



Nová kniha:

obal_vidznana.jpgVyšla kniha Sadgurua Nisargadatta MaharadžeVidžňána. Zmizení pocitu bytí“. Titul je souhrnem 159 nirupan, které v jazyce maráthí zaznamenal Maharadžův oddaný Dinkar Kshirsagar a do angličtiny je přeložil Maharadžův dlouholetý překladatel Mohan Gaitonde. "Prospěch ze čtení těchto slov bude přímo úměrný míře vašeho ukotvení neboli usebranosti. Nejde o to někam odejít či něco dělat. Vy už To, co chcete realizovat, jste. Nejde o to, že byste se měli něčím stát, ale o to, abyste se ustálili ve svém ryzím bytí. Samotný váš zájem o tyto promluvy naznačuje, že se ve vás rodí Sebepoznání."

Kniha vyšla v nakladatelství dybbuk.


Audio/Video ukázka:

Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky

Články

3. Brahman (Já) může být poznáno pouze prožíváním (z knihy ´Vše je iluze´)

14. 5. 2014 - Aleš

SiddhaKdo tvrdí, že bez peněz není nic možné, Boha nepotká. Peníze a manžel(ka) jsou určeny pro ego, tedy džívu, a ne pro Boha, tedy Šivu, protože Bůh je bezforemný. On je čirá duchovnost. Převládá chybný názor, že bez vlastnění peněz není oddanost k Všemohoucímu Bohu možná. Duchovnost ve skutečnosti nemá žádnou potřebu peněz. Hledáte-li sami sebe, dost možná se přitom setkáte s vyšším Já, a to v momentu, kdy si uvědomíte, že iluze je bezcenná. Ponechte za sebou ideje „já“ a „moje“. Uvědomit si, že „Nic není moje“, je skutečnou esencí milosti Mistra. Neustále takto přemýšlejte: „Já nejsem tělo. Děti a rodina náleží tělu, ne Mně, čirému nepopsatelnému Já, jenž je bez kvalit.“ Ti, kdo žijí pod vlivem idejí „já“ a „moje“, jsou otroky iluze. Jak pak mohou znát skutečnou hodnotu světce?Světec nestrpí iluzi. Nedovolí ji být v Jeho blízkosti. „Bohatství iluze“ se nijak nedá srovnat s „Bohatstvím svobody“. Bohyně hojnosti, Lakšmí, učiní žebrákem každého, kdo se Jí dožaduje, avšak pokorně poslouží tomu, kdo se o Ni nestará. Nepožadovat nic od iluze je obdivuhodné. Říkat „já chci, já chci“, je potupné.

Toto Poznání (džňána) je typické tím, že ho nelze pochopit pouhým jeho popisem. Říci někomu, že cukr je sladký, mu ještě neumožní zakusit jeho sladkost. Prostě to musí sám ochutnat. Brahman může být pochopen jeho prožíváním a to je možné pouze díky milosti Satgurua. Jen na kvalitní úrodné půdě ve formě oddané mysli hledajícího se může uskutečnit milost Mistra. Ti, kdo hledají své vlastní Já, sklízí plody požehnání Mistra. Ten, kdo pozná Sebe sama, opravdu „chápe“,
a Sebe-poznáním došel k „osvobození“. Ten, kdo pochopil Sebe sama, nic nepotřebuje, ani si nepřeje něco vlastnit.

Ten, kdo realizoval „Nejvyšší Já“, tedy Paramátman, iluzi k ničemu nepotřebuje. Jste momentálně velice arogantní. Proč? Kvůli přivlastňování, tedy pocitu „moje“. Máte dvě manželky; jednou je „majetek“ a druhou vaše „choť“. Kdo tvrdí, že bez peněz není nic možné, Boha nepotká. Peníze a manžel(ka) jsou určeny pro ego, tedy džívu, a ne pro Boha, tedy Šivu, protože Bůh je bezforemný. On je čirá duchovnost. Převládá chybný názor, že bez vlastnění peněz není oddanost k Všemohoucímu Bohu možná. Duchovnost ve skutečnosti nemá žádnou potřebu peněz. Hledáte-li sami sebe, dost možná se přitom setkáte s vyšším Já, a to v momentu, kdy si uvědomíte, že iluze je bezcenná. Ponechte za sebou ideje „já“ a „moje“. Uvědomit si, že „Nic není moje“, je skutečnou esencí milosti Mistra. Neustále takto přemýšlejte: „Já nejsem tělo. Děti a rodina náleží tělu, ne Mně, čirému nepopsatelnému Já, jenž je bez kvalit.“ Ti, kdo žijí pod vlivem idejí „já“ a „moje“, jsou otroky iluze. Jak pak mohou znát skutečnou hodnotu světce?

Světec nestrpí iluzi. Nedovolí ji být v Jeho blízkosti. „Bohatství iluze“ se nijak nedá srovnat s „Bohatstvím svobody“. Bohyně hojnosti, Lakšmí, učiní žebrákem každého, kdo se Jí dožaduje, avšak pokorně poslouží tomu, kdo se o Ni nestará. Nepožadovat nic od iluze je obdivuhodné. Říkat „já chci, já chci“, je potupné. Dožadovat se něčeho je ponižující. Nedožadovat se ničeho je obdivné. Poznání (džňána) si kromě zřeknutí se nic dalšího nežádá. Vypěstujte si zvyk „odříkání všeho“. Světec Kabír řekl: „Mysl umře, iluze umře a tělo také umře, ale naděje a touha neumírají.“ Pokud umřou naděje a touha, stanete se sami světcem Kabírem. Nektar nesmrtelnosti začnete pít poté, kdy se jed touhy dostane pryč z mysli. Světec Rámdás řekl: „Nechť zde není přítomna touha po smyslových objektech.“ Vzdejte se pocitu „moje“ a jste rázem svobodní.

Večer, 18. 11. 1934

 

další kapitoly z knihy ´Vše je iluze´ jsou v "Textech na pokračování"

překlad Aleš Adámek